lunes, 22 de febrero de 2016

Sahara

Ni urtero joaten naiz Saharara .Nire familia Saharakoa da, beraz ni euskalduna eta saharauia naiz. Saharan, familia bakoitzak deko etxe bakar bat , jateko joan behar gara kanpandenda batera.

Hemendik Sahararaino bidaia hiru egun dira. Lehenengoz hartu behar da autobusa Alikanteraino, gero hartu itsasontzia Argeliaraino eta
azkenik hartu hegazkin bat.

Sahara Afrikaren iparraldean dago, ozeano Atlantikoaren ondoan dago. Ba al zenekien Sahara lehen Espania zela?
Baina 1976an  Sahara  ez zen Espania. Marokok ikusi zuenean Espaniak utzi zuela Sahara,
joan ziren Saharara.  Saharak nahi zuen independientzia, eta horregatik Marokokoak egin zuten horma bat militarrekin, deitzen dela "el muro de la vergüenza" edo euskeraz Lotsaren Harresia. Horma handi hau Saharako militarrak ez sartzeko egin zuten. Beti beti urtero saharauiak egiten dituzte manifestazioak edo agerraldiak  Madrilen eta Bilbor gure egoera salatzeko. Marokoko hormak 2720 metro ditu, naziek Alemaniako Berlinen eraiki zuten horma baino handiagoa da.
Hemen uzten dizkizuet bi bideo Saharako egoera hobeto ulertzeko:




                                                                                                                                     
               

 Hormei buruz hitz egiten

7 comentarios:

  1. Sarrera eder honekin asko ikasi dut Saharari buruz

    ResponderEliminar
  2. Eskerrik asko saharako informasioagaitik

    ResponderEliminar
  3. Oso polita sarrera Bachir bikain dago, gauza bitxia asko daude eta sarrera onegaitik esker asko ikasi dut saharari buruz

    ResponderEliminar